Aquest tema fabricarem una joguina per regalar a una classe d’infantil. La setmana que bé decidirem quina classe farem. La goguina ha de ser evidentment fe fusta però pot contenir algun complement d’un altre tipu de material.
dimecres, 14 de març del 2018
PROJECTE JOGUINA 1
Avui em començat elprojecte nou: la fusta. I aquest projecte a diferencia dels alres dos, el farem en grup. El meu grup està format per en Sergi, la Nàstia i jo mateixa. i ens diem: The cool of wood. Aquesta és la nostra foto:
dimecres, 7 de març del 2018
ÚLTIM PROJECTE DE L’IMANT: DESASTRÓS
En resum: desastre! Avui tenia planejat emplenar el motlle que va sovreviure però quan he anat a buscar-lo l’he trobat esmicolat. Com que jo vaig fer més d’un imant no m’ha preocupat que un s’he m’hagi trencat. Així m’ha quedat el motlle:
dimecres, 21 de febrer del 2018
ESQUEMA FABRICACIÓ DE PLÀSTICS 2/2
Nosaltres quasi cada setmana fem un test autoavaluatiu, i la setmana pasada ens tocava fer un tema bastant llarg i el vam dividir en dos parts, per aixó en el títol posa: “2/2”. I aquest és el meu esquema de la part dos:
dimecres, 14 de febrer del 2018
PROJECTE IMANT 4
Avui hem tret els imants del motlle, i aquest cop he tingut molts incomvenients. Quan he aixecat l’ampolla i la fusta no els veia. Resulta que aquesta pasta s’anganxava, però no li ha passat a tothom.
Hem anat a buscar ganivets a la cuina per poder separar com poguessim els motlles de la fusta. Com vaig dir a l’altre entrada, nomès a un li vaig posar esprai perquè no s’anganxès la massa al motlle de fang, i ha sigut l’únic imant que sem’ha trencat i no l’he pogut salvar. En canvi el motlle ha sortit sencer. Així han quedat:
Un cop trets amb el ganivet els imants m’han saltat i els motlles han quedat una mica destroçats menys el que contenia l’imant trencat, que com que ha sortit sencer el meu professor m’ha dit que la setmana que bé el puc reomplir amb els nens que no els hi ha sortit bé i avui han tornat a fer el motlle. Desprès els he polit i els he reduit la gruixudesa perqùe l’imant ha quedat enfonsat i no funcionava. M’he passat una hora i mitja arreglant els imants. He anat al passadis amb una màquina que poleix.
I l’últim pas per tenir el meu imant acabat, ha sigut anar a rentar i fregar una mica les restes de fang que hi havien a l’imant. I segurament la setmana quebé enganxarè els imants amb superglue.
Aquest ha sigut el resulat dels meus imants que han sobreviscut avui:
Hem anat a buscar ganivets a la cuina per poder separar com poguessim els motlles de la fusta. Com vaig dir a l’altre entrada, nomès a un li vaig posar esprai perquè no s’anganxès la massa al motlle de fang, i ha sigut l’únic imant que sem’ha trencat i no l’he pogut salvar. En canvi el motlle ha sortit sencer. Així han quedat:
Un cop trets amb el ganivet els imants m’han saltat i els motlles han quedat una mica destroçats menys el que contenia l’imant trencat, que com que ha sortit sencer el meu professor m’ha dit que la setmana que bé el puc reomplir amb els nens que no els hi ha sortit bé i avui han tornat a fer el motlle. Desprès els he polit i els he reduit la gruixudesa perqùe l’imant ha quedat enfonsat i no funcionava. M’he passat una hora i mitja arreglant els imants. He anat al passadis amb una màquina que poleix.
I l’últim pas per tenir el meu imant acabat, ha sigut anar a rentar i fregar una mica les restes de fang que hi havien a l’imant. I segurament la setmana quebé enganxarè els imants amb superglue.
Aquest ha sigut el resulat dels meus imants que han sobreviscut avui:
dimecres, 7 de febrer del 2018
PROJECTE IMANT 3
Avui em fet la massa que omplirà els nostres motlles. Aquest procès ha tingut dos parts una al laboratori i un a la clase. Aquests són els materials i els instruments que em fet servir al laboratori:
El primer pas ha sigut esmicolar el porexpan i posar una mica d’acetona dins d’un vas de precipitats.
El segon pas ha sigut posar de mica en mica el porexpan. Es desfeia tan punt el poasves. Per omplir els meus motlles feia falta més porexpan del que he portat, però la meva amiga m’ha n’ha deixat. Mentre anava posant l’anava remenant amb una bareta de vidre fins que ha quedat com un ”blandie-blue”.
El tercer pas ha sigut posar la massa al motlle. i un cop ja hvia omplert el primer motlle he fet més massa per acabar de fer els altres. Quan ja estaven tots tres, els hi he posat els imants. Però he tingut un problema mentres ho feia, abans de posar la massa al motlles si tenia que posar un esprai perquè no s'anganxés. Áixí que he fet dos motlles amb esprai i un sense. Ja veurem la semana vinent el resultat.
El quart pas ja ha sigut a la clase, i em fet servir aquests materials:
Em posat la fusta sobre els motlles i l'ampolla amb sorra sobre la fusta perquè fagi pes i s'expandeixi la massa per tots els forats del motlle.
El cinqué pas ha sigut deixar-lo reposar. I la setmana vinent ja veurem que surt!
El primer pas ha sigut esmicolar el porexpan i posar una mica d’acetona dins d’un vas de precipitats.
El segon pas ha sigut posar de mica en mica el porexpan. Es desfeia tan punt el poasves. Per omplir els meus motlles feia falta més porexpan del que he portat, però la meva amiga m’ha n’ha deixat. Mentre anava posant l’anava remenant amb una bareta de vidre fins que ha quedat com un ”blandie-blue”.
El tercer pas ha sigut posar la massa al motlle. i un cop ja hvia omplert el primer motlle he fet més massa per acabar de fer els altres. Quan ja estaven tots tres, els hi he posat els imants. Però he tingut un problema mentres ho feia, abans de posar la massa al motlles si tenia que posar un esprai perquè no s'anganxés. Áixí que he fet dos motlles amb esprai i un sense. Ja veurem la semana vinent el resultat.
El quart pas ja ha sigut a la clase, i em fet servir aquests materials:
Em posat la fusta sobre els motlles i l'ampolla amb sorra sobre la fusta perquè fagi pes i s'expandeixi la massa per tots els forats del motlle.
El cinqué pas ha sigut deixar-lo reposar. I la setmana vinent ja veurem que surt!
dimecres, 31 de gener del 2018
PROJECTE IMANT 2
Avui em fet el motlle per a el nostre imant jo he canviat de idea perquè era molt difícil fer els forats.
He fet el símbol del yin yang i com que m’ha sobrat fang i anava bé de temps he fet una cosa per ha la meva germana i el número pi.
He fet el símbol del yin yang i com que m’ha sobrat fang i anava bé de temps he fet una cosa per ha la meva germana i el número pi.
dimecres, 24 de gener del 2018
PROJECTE IMANT 1
Avui em fet el primer esbós per el nostre imant i com que el meu esport preferit és el pàdel jo vull fer una pala de padel i si tinc temps i espai en el motlle també fer vull fer una pilota. Com a segona opció no se què fer perquè m’ha costat molt trobar una ideia. Aquest és el meu esbós:
dimecres, 17 de gener del 2018
SÍMBOLS DELS DIFERENTS TIPUS DE PLÀSTICS
ELASTÒMERS: TERMOESTABLES: TERMOPLÀSTICS:
CA: cautxú resina PET: politereftalat d'etilè
SI: silicona melanina PE: polietilè
PUR: poliuretà PVC
PCP: neopré PP: polipropilè
PS: poliestirè
PC: policarbonat
PA: poliamida
PMMA: metacrilat
PS: poliestirè
PC: policarbonat
PA: poliamida
PMMA: metacrilat
dissabte, 13 de gener del 2018
dimecres, 10 de gener del 2018
VÍDEO INTRODUCCIÓ PLÀSTICS
Aquí us deixo un enllaç interessant. Mireu-lo:
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/quequicom/plastics-a-la-deriva/video/4018450/#
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/quequicom/plastics-a-la-deriva/video/4018450/#
diumenge, 7 de gener del 2018
LA MEVA EINA: EL PAPER DE VIDRE
Aquest és el vídeo que fa una petita descripció sobre el paper de vidre:
dimecres, 29 de novembre del 2017
BREU EXPLICACIÓ DEL PROCÉS DE LA MEVA JOIA
Primer vaig agafar el material necessari: Una placa de llautó 10cm i 5cm de cable d’alumini i 25cm de cable d’alumini blau. La primera sessió vaig doanr-li la forma rodona als 10cm de cable d’alumini i li vaig fer una tanca ja que el primer dia no disposavem de les lletres. El problema que vaig tenir aquell dia era que em quedaven marques de les alicates al cable i noteniem paper de vidre.
El segon dia vaig posar les lletres i el forat a la placa de llautó. Al final no vaig fer servir ni els 25cm de cable d’alumini blau ni els 5cm de cable d’alumini, però ho vaig canviar per 5cm de cable d’alumini rosa. Que el vaig fer servir per fer un cor per decorar. Els problemes que vaig tenir aquell dia van ser que vaig perdre molt de temps perquè no trobavem la lletra “a”. I l’altre era que quan vaig obrir la tanca per posar la placa s’em van trencar els 10cm de cable d’alumini i vaig tenir que tornar a donar-li la forma rodona.
La pregunta que us fareu molts: Perquè va passar a ser d’un anell a un clauer? Doncs per un altre problema que vaig tenir el segon dia que només li vaig poder fer dos forats perquè si no al fer-li el segon forat hi havia moltes possibilitats de que es tranqués la placa. I la placa penjava i per un anell es molt molest per escriure o per aguantar una cosa així que va passar a ser un clauer.
El segon dia vaig posar les lletres i el forat a la placa de llautó. Al final no vaig fer servir ni els 25cm de cable d’alumini blau ni els 5cm de cable d’alumini, però ho vaig canviar per 5cm de cable d’alumini rosa. Que el vaig fer servir per fer un cor per decorar. Els problemes que vaig tenir aquell dia van ser que vaig perdre molt de temps perquè no trobavem la lletra “a”. I l’altre era que quan vaig obrir la tanca per posar la placa s’em van trencar els 10cm de cable d’alumini i vaig tenir que tornar a donar-li la forma rodona.
La pregunta que us fareu molts: Perquè va passar a ser d’un anell a un clauer? Doncs per un altre problema que vaig tenir el segon dia que només li vaig poder fer dos forats perquè si no al fer-li el segon forat hi havia moltes possibilitats de que es tranqués la placa. I la placa penjava i per un anell es molt molest per escriure o per aguantar una cosa així que va passar a ser un clauer.
dimecres, 22 de novembre del 2017
PROJECTE JOIA 3
Ja està, avui era l’ultima hora per fer la nostra joia! Cosa que la meva “joia” ha acabat siguen un clauer per la meva germana:
Ara passaré algunes fotos del procés que em fet avui:
Com que m’ha sobrat temps i cable he aprofitat i he fet un cor per decorar la meva “joia”:
dimecres, 15 de novembre del 2017
PROJECTE JOIA 2
Avui em començat a fer la nostre joia i ens han ensenyat el material i les eines que disposàvem.
Aquest és el material: Aquestes són les eines:
1: Placa de llautó 1: Alicates universals
Aquest és el material: Aquestes són les eines:
1: Placa de llautó 1: Alicates universals
2: 10cm i 5cm de cable d’alumini. 2: Alicates planes
3: Trepant
4: Alicates de tall
5: Alicates de bec de cigonya
I aquestes són imatges de com ha anat progressant la meva joia:
dissabte, 4 de novembre del 2017
IDEES PER LA JOIA
Dijous va venir una noia a l’escola, a fer una demostració de com podem fer les joies. Jo he agafat alguna idea per fer a la meva joia.
dissabte, 28 d’octubre del 2017
dijous, 26 d’octubre del 2017
PROJECTE JOIA 1
Jo tinc pensat fer una polsera de filferro amb una placa que hi hagi grabat el signe de la pau. Aquest és el meu diseny:
dimarts, 24 d’octubre del 2017
diumenge, 8 d’octubre del 2017
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
