Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PLÀSTICS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PLÀSTICS. Mostrar tots els missatges

dimecres, 7 de març del 2018

ÚLTIM PROJECTE DE L’IMANT: DESASTRÓS

En resum: desastre! Avui tenia planejat emplenar el motlle que va sovreviure però quan he anat a buscar-lo l’he trobat esmicolat. Com que jo vaig fer més d’un imant no m’ha preocupat que un s’he m’hagi trencat. Així m’ha quedat el motlle:


dimecres, 21 de febrer del 2018

ESQUEMA FABRICACIÓ DE PLÀSTICS 2/2

Nosaltres quasi cada setmana fem un test autoavaluatiu, i la setmana pasada ens tocava fer un tema bastant llarg i el vam dividir en dos parts, per aixó en el títol posa: “2/2”. I aquest és el meu esquema de la part dos:



dimecres, 14 de febrer del 2018

PROJECTE IMANT 4

Avui hem tret els imants del motlle, i aquest cop he tingut molts incomvenients. Quan he aixecat l’ampolla i la fusta no els veia. Resulta que aquesta pasta s’anganxava, però no li ha passat a tothom.

Hem anat a buscar ganivets a la cuina per poder separar com poguessim els motlles de la fusta. Com vaig dir a l’altre entrada, nomès a un li vaig posar esprai perquè no s’anganxès la massa al motlle de fang, i ha sigut l’únic imant que sem’ha trencat  i no l’he pogut salvar. En canvi el motlle ha sortit sencer. Així han quedat:



Un cop trets amb el ganivet els imants m’han saltat i els motlles han quedat una mica destroçats menys el que contenia l’imant trencat, que com que ha sortit sencer el meu professor m’ha dit que la setmana que bé el puc reomplir amb els nens que no els hi ha sortit bé i avui han tornat a fer el motlle. Desprès els he polit i els he reduit la gruixudesa perqùe l’imant ha quedat enfonsat i no funcionava. M’he passat una hora i mitja arreglant els imants.  He anat al passadis amb una màquina que poleix.



I l’últim pas per tenir el meu imant acabat, ha sigut anar a rentar i fregar una mica les restes de fang que hi havien a l’imant. I segurament la setmana quebé enganxarè els imants amb superglue.

Aquest ha sigut el resulat dels meus imants que han sobreviscut avui:







dimecres, 7 de febrer del 2018

PROJECTE IMANT 3

 Avui em fet  la massa que omplirà els nostres motlles. Aquest procès ha tingut dos parts una al laboratori i un a la clase. Aquests són els materials i els instruments que em fet servir al laboratori:


El primer pas ha sigut esmicolar el porexpan i posar una mica d’acetona dins d’un vas de precipitats.

El segon pas ha sigut posar de mica en mica el porexpan. Es desfeia tan punt el poasves. Per omplir els meus motlles feia falta més porexpan del que he portat, però la meva amiga m’ha n’ha deixat. Mentre anava posant  l’anava remenant amb una bareta de vidre fins que ha quedat com un ”blandie-blue”.

El tercer pas ha sigut posar la massa al motlle. i un cop ja hvia omplert el primer motlle he fet més massa per acabar de fer els altres. Quan ja estaven tots tres, els hi he posat els imants. Però he tingut un problema mentres ho feia, abans de posar la massa al motlles si tenia que posar un esprai perquè no s'anganxés. Áixí que he fet dos motlles amb esprai i un sense. Ja veurem la semana vinent el resultat.

El quart pas ja ha sigut a la clase, i em fet servir aquests materials:



Em posat la fusta sobre els motlles i l'ampolla amb sorra sobre la fusta perquè fagi pes i s'expandeixi la massa per tots els forats del motlle.

El cinqué pas ha sigut deixar-lo reposar. I la setmana vinent ja veurem que surt!



dimecres, 31 de gener del 2018

PROJECTE IMANT 2

Avui em fet el motlle per a el nostre imant jo he canviat de idea perquè era molt difícil fer els forats.
He fet el símbol del yin yang i com que m’ha sobrat fang i anava bé de temps he fet una cosa per ha la meva germana i el número pi.

dimecres, 24 de gener del 2018

PROJECTE IMANT 1

Avui em fet el primer esbós per el nostre imant i com que el meu esport preferit és el pàdel jo vull fer una pala de padel i si tinc temps i espai en el motlle també fer vull fer una pilota. Com a segona opció no se què fer perquè m’ha costat molt trobar una ideia. Aquest és el meu esbós:

dimecres, 17 de gener del 2018

SÍMBOLS DELS DIFERENTS TIPUS DE PLÀSTICS

ELASTÒMERS:                   TERMOESTABLES:                    TERMOPLÀSTICS:

CA: cautxú                                     resina                           PET: politereftalat d'etilè
SI: silicona                                   melanina                        PE: polietilè
PUR: poliuretà                                                                    PVC
PCP: neopré                                                                        PP: polipropilè
                                                                                              PS: poliestirè
                                                                                              PC: policarbonat
                                                                                              PA: poliamida
                                                                                              PMMA: metacrilat

dissabte, 13 de gener del 2018

ESQUEMA INTRODUCCIÓ DELS PLÀSTICS

 Aquest és el meu esquema de la introducció dels plàstics:

dimecres, 10 de gener del 2018

VÍDEO INTRODUCCIÓ PLÀSTICS

Aquí us deixo un enllaç interessant. Mireu-lo:

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/quequicom/plastics-a-la-deriva/video/4018450/#