Avui ja se que no toca tecno però ens han deixat un moment per acabar d’envarnissar-lo. Perfi ja hem acabat la joguina. Em tingut molts inconvenients i el resultat final ha estat batant bó, m’esperava que quedés molt pitjor. Aquest ha sigut el resultat final:
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris FUSTA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris FUSTA. Mostrar tots els missatges
dijous, 7 de juny del 2018
dimecres, 6 de juny del 2018
PROJECTE JOGUINA FINAL
Avui hem fet la última sessió del projecte de la joguina, us deixo un vídeo perquè veieu el resultat final. Avui el que hem fet és:
Primer, em pintat les boles de porexpan, desprès les hem colocat al filferro que els-hi perrtocava i finalment em pintat la fusta de color balnc. Avui em fet poca cosa, peró em hagut d’esparar a que s’asequi tot.
dimecres, 30 de maig del 2018
PROJECTE JOGUINA 6
Avui ens a faltat un membre del grup, la Nàstia. Però em fet feina igualment. El que hem fet ha sigut: fer forats a una de les cares grans i posar el fil ferro. La Nàstia i jo fa dies que busquem boles de fusta, però no n’hem trobat. Al final no se que farem pero segurament ho acabarem fent amb boles de porexpan. Us deixo un vídeo on podreu veure el que hem fet:
dimecres, 16 de maig del 2018
PREGUNTES PEL TEST AUTOAVALUATIU
Aquestes són les meves preguntes per el test:
1) És necessari treure la cel·lulosa de les estelles?
Sí.
2) Com s’anomenen les màquines les quals obtenim el paper?
Papereres.
3) Amb quin ordre s’obté el paper?
Extensió, premsatge, assecament i bobinatge.
4) De què està format el paper?
De fibres de cel·lulosa.
5) En el cas del paper, és important aplicar la regla de les tres R?
Sí.
1) És necessari treure la cel·lulosa de les estelles?
Sí.
2) Com s’anomenen les màquines les quals obtenim el paper?
Papereres.
3) Amb quin ordre s’obté el paper?
Extensió, premsatge, assecament i bobinatge.
4) De què està format el paper?
De fibres de cel·lulosa.
5) En el cas del paper, és important aplicar la regla de les tres R?
Sí.
dimecres, 9 de maig del 2018
PROJECTE JOGUINA 5
Avui em continuat llimant les peces que vam fer la setmana passada. Quan ens ha semblat que ja estaven prou bé hem provat d’ajuntar les peces per veure si encaixaven.
Em vist que hi havia dues peces completament tortes, cosa que hem hagut de tornar a tallar-les pero teniem que reduir una cosa tan petita que amb la serra de voigir er impossible, i l’hem fet amb una serra d’arc, em llimat de nou.
Un cop acabades les peces em probat de enganxar-les amb cola de fuster. Em estat més de 5 minuts presionant perquè s’anganxés però no hem obtingut cap resultat, li hem comentat a el nostre professor, així que el dimecres que bé ho provarem d’enganxar amb claus.
Em vist que hi havia dues peces completament tortes, cosa que hem hagut de tornar a tallar-les pero teniem que reduir una cosa tan petita que amb la serra de voigir er impossible, i l’hem fet amb una serra d’arc, em llimat de nou.
Un cop acabades les peces em probat de enganxar-les amb cola de fuster. Em estat més de 5 minuts presionant perquè s’anganxés però no hem obtingut cap resultat, li hem comentat a el nostre professor, així que el dimecres que bé ho provarem d’enganxar amb claus.
dimecres, 2 de maig del 2018
PROJECTE JOGUINA 4
Avui ha sigut el primer dia que hem anat al taller on em comencat a treballar la joguina. A continuació us deixo un vídeo resum d’avui.
El primer pas que hem fet ha sigut buscar els esborranys que vam fer i marcar a la fusta, amb l’ajuda d’un regle i un escaire, les parts de la caixa.
Un cop marcades les vam tallar amb una serra de vogir.
I finalment les vam llimar amb llimes i paper de vidre.
dimecres, 18 d’abril del 2018
FUSTERIA DIAZ
Avui hem anat a la Fusteria Diaz, està situat a la plaça Pep Ventura Nº 9. Ens ha rebut el propietari de la fusteria i es diu Manolo. Ens ha ensenyat algunes eines bàsiques com aquestes:
I el funcionament d’algunes màquines com aquestes:
En Sergi ha preguntat si per fer una caixa seria fàcil i ens ha dit que sí i ens ha explicat com fer-ho, hem d'agafar cinc trossos de fusta i enganxar-los amb claus.
Desprès, la Nàstia li ha preguntat per fer boles de la mida de les boles de bingo, ens ha dit que es necessitaria una màquina segurament les comprarem ja fetes.
I el funcionament d’algunes màquines com aquestes:
Desprès, la Nàstia li ha preguntat per fer boles de la mida de les boles de bingo, ens ha dit que es necessitaria una màquina segurament les comprarem ja fetes.
dissabte, 7 d’abril del 2018
ESQUEMA TIPUS DE FUSTA
Aquest tema m’agrada molt, ja tinc ganes de començar a treballar la fusta. Dimecres 11 d’abril farem un test autavaluatiu, aquí us deixo el meu esquema:
dimecres, 4 d’abril del 2018
PROJECTE JOGUINA 3
Avui em fet una llista amb el material i les eines, aquí la teniu:
2. Tornavís 2. Claus
3. Llima 3. Pintura (verd, blau, vermell, blanc i groc)
4. Cola (especial per fusta) 4. Vernis
5. Serra d’arc 5. Retuladors permanents
6. Xerrac 6. Cordons
7. Pinzells. 7. Filferro
8. Pinzells de rodet
9. Trepant
Com podeu veure en el nom de “fusta contraplacada” avui també em mirat per la joguina que voliem fer quina fusta era la més adecuada. Com que les boles són difícils de fer ens han dit que les comprem ja fetes. M’ha semblat sentir que la setmana que bé anirem a veure com treballen en una fusteria.
EINES: MATERIALS:
1. Martell 1. Fusta contraplacada2. Tornavís 2. Claus
3. Llima 3. Pintura (verd, blau, vermell, blanc i groc)
4. Cola (especial per fusta) 4. Vernis
5. Serra d’arc 5. Retuladors permanents
6. Xerrac 6. Cordons
7. Pinzells. 7. Filferro
8. Pinzells de rodet
9. Trepant
Com podeu veure en el nom de “fusta contraplacada” avui també em mirat per la joguina que voliem fer quina fusta era la més adecuada. Com que les boles són difícils de fer ens han dit que les comprem ja fetes. M’ha semblat sentir que la setmana que bé anirem a veure com treballen en una fusteria.
dimecres, 28 de març del 2018
dimecres, 21 de març del 2018
PROJECTE JOGUINA 2
Com us vaig dir a l’anterior entrada, avui ens em repartit a sorts les classes i a nosaltres ens ha tocat 1r de primària. A mi al principi m’hagués agradat més que ens hagués tocat alguna classe d’infantil. Però al final els meus companys m’han comvençut. Hem anat a preguntar a cada tutor quina joguina els hi agradaria, i ens han dit que unes sabetes amb cordons perquè aprenguin a cordar-se-les i un joc per fer sumes. Aquestes són les classes que ens han tocat:
dimecres, 14 de març del 2018
VÍDEOS PER COMENÇAR EL TEMA
Us deixo uns vídeos sobre la fusta, per anar-nosaltres centrant en el tema:
http://www.rtve.es/alacarta/videos/oficis-que-es-perden/arxiu-tve-catalunya-oficis-perden-torner-fusta-ebenista/2595920/
https://youtu.be/PxvG4TBjzMg
http://www.rtve.es/alacarta/videos/oficis-que-es-perden/arxiu-tve-catalunya-oficis-perden-torner-fusta-ebenista/2595920/
https://youtu.be/PxvG4TBjzMg
PROJECTE JOGUINA 1
Avui em començat elprojecte nou: la fusta. I aquest projecte a diferencia dels alres dos, el farem en grup. El meu grup està format per en Sergi, la Nàstia i jo mateixa. i ens diem: The cool of wood. Aquesta és la nostra foto:
Aquest tema fabricarem una joguina per regalar a una classe d’infantil. La setmana que bé decidirem quina classe farem. La goguina ha de ser evidentment fe fusta però pot contenir algun complement d’un altre tipu de material.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)



